BR 4 – Betriebsrat und Arbeitsrecht

Wege durch den Irrgarten!

BWS-800-180401-19

Wer seine Kolleg(inn)en in Fragen des Arbeitsrechts kompetent und zielführend beraten will, der darf sich nicht im Paragrafendschungel verirren. Schließlich geht es oft um Fragen, die für die Arbeitnehmer(innen) von großer persönlicher und beruflicher Bedeutung sind, wie beispielsweise Abmahnungen oder die Änderung von Arbeitsverträgen. Und auch für die Gestaltung und Verhandlung von Betriebsvereinbarungen gilt es, über solide Kenntnisse des Arbeitsrechts zu verfügen. Dieses Seminar dient dir als Wegweiser durch die teils verschlungenen Pfade des Arbeitsrechts. Es führt dich in seine verschiedenen Bereiche ein und zeigt dir, welche Rechte es für die Beschäftigten, aber auch für den Betriebsrat festschreibt und welche Möglichkeiten du hast, diese Rechte durchzusetzen. Zudem unterstützen wir dich bei der Planung deines weiteren Bildungsweges.

• Das Arbeitsrecht

• Bildungsangebote der BWS

PK Parkhotel Kurhaus, © IG BCE BWS

Tagen und Lernen in erstklassiger Umgebung

The Parkhotel Kurhaus was built in 1913 by the wellknown architect Prof. Emanuel von Seidl. During World War I, the hotel hosted the German military headquarters and it was the military seat of the last Kaiser Wilhelm II. At the same time the General von Hindenburg and Erich Ludendorff (the Quartermaster General of the German general staff) were also in Bad Kreuznach. During the Kaiser´s time at the Kurhaus, from 1916 to 1918, important heads of state were here, like Zar Ferdinand of Bulgaria, General Mustafa Kemal Pascha who was later known as Atatürk. In World War II the hotel was occupied alternately by French and American troops. On 27th March 1955 the Americans released the Kurhaus. Exactly one year later, in 1956, the hotel was reconditioned and reopened. In November 1958 the French President Charles de Gaulle and Germany' s Chancellor Konrad Adenauer met here to negotiate the French-German friendship pact. In the following years many higher political consultations between these countries were held in the hotel, keeping not only the the hospitality tradition alive but also confirming Parkhotel Kurhaus as the ideal venue of historical events. In 2011 the hotel was taken over by an Estonian Real Estate Group and has been operating under it´s management till today. Renovation of 63 rooms was made in 2016.